tirsdag 12. januar 2010

Kampen over :-)

Her Idøsset har to kaktuser fulgt oss i ca 20 år. De ble anskaffet på slutten av åtti/begynnelsen av nittitallet,de var på langt nær så store og var lekkert plantet i den tids moderne marineblå keramikkurner. Ved innflytting i nytt hus her Idøsset på midten av 90 tallet ble de pottet om i hvite matte keramikkurner, som var in i tiden da. Denne omplantingen kjente jeg i fingrene i lange tider etterpå, og pinsetten ble min beste venn i timesvis etterpå.Viljen til enda en ny ompotting har langt ifra vært tilstede, i årevis. Men, i kveld fikk jeg mot, og lot det bare stå til. Hostet frem de kraftigste hagehanskene vi hadde tilgjengelig, psyket meg skikkelig opp....og satte igang.

...90 tallet snart passe`....

...de kraftigste hanskene vi hadde Idøsset...

...og her er resultatet...
litt såre fingre ble det, men pinsetten trengte jeg iallefall ikke bruke...phuhh... det blir noen år til neste gang...
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger,
lærer noe nytt daglig nå, gøy :-)
En piggfri hilsen fra meg her Idøsset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar