søndag 21. februar 2010

"Goldt"ute & inne

Her I`Døsset har det vært ei "skikkelig sur" helg, mye kald & sterk vind som har stått skikkelig på her fra øst på den lille "pallen" vår i sjøkanten. Snø-skavlene har blitt høyere & spissere i løpet av helgen, veien opp til huset har blitt enda smalere...med høyere kanter. Men inne har vi holdt varmen da....og hatt det supert! På besøk hos naboen i "øvre" Døsset i går kveld til deilig mat & drikke....kjempekoselig....som alltid.
Må nesten smile litt når jeg sitter her med pleddet, fyrer i ovnen, ett "hav" av stearinglys og te-lys tent....og ser på den vinterlige & golde sammensetningen av lys & fastelavensriset som pryder stuen min her i`Døsset. Elsker varme på kroppen...men det golde & kalde i interiøret... merkelig egentlig...
I morgen skal jeg endelig på foto-kurs sammen med en kollega som også just har kjøpt nytt kamera. Gleder meg virkelig til denne kvelden....skal møte tidlig så jeg får plass på første rad...så ikke jeg går glipp av noe "smiler"
Ønsker alle ei fin uke! Det er min siste arbeidsuke før jeg skal ha 14 dagers ferie...nedtellingen er begynt for alvor!!!

1 kommentar:

  1. Utrolig vakre og stemningsfulle bilder du har tatt! Som hånd i hanske i deres naturomgivelser.. is, frost og hav... Misunner deg som skal på fotokurs, jeg ønsker meg nytt kamera og fotokurs ;) Kos deg masse med det (ser ut til at du kan en del allerede synes jeg, men det er jo alltids nyttig med kurs ;) Takk for koselig hilsen inne hos meg og god uke til deg! Klem Gry

    SvarSlett