mandag 12. april 2010

Ett stykke lux

På en av mine shoppingturer, da gjengen her i Døsset var i Thailand
i mars, stoppet jeg opp hos ei ung dame som satt på fortauet på en
enkel krakk...med en skalpell i den ene hånden...& ett stykke Lux
såpe i den andre hånden
         ... av den avlange hvite Lux-såpestykket tryllet hun   
 frem den vakreste blomst..

          ...som jeg var så heldig & kunne ta med meg
 hjem til Døsset...

...lekkert innepakket i ei nydelig lita treeske...

I ettertid kommer tankene mine stadig tilbake til denne fattige,
unge jenta... som med utrolige enkle midler...skapte disse
 lekre små kunstverkene.
Vi var to som var fornøyd den kvelden i AoNang;

jeg som fikk disse to lekre såpene med meg hjem
&
jenta som tjente noe slanter i livets opphold.

Ha en fin vårkveld!


4 kommentarer:

  1. Kjempe fine såper! Utrolig hva folk kan få til!! Søte esker også de kom i da!!
    Så fin hagestuen ser ut, blir gøy når den er ferdig! Tenker den skal bli mye brukt i sommer!!!
    Ha en fin kveld!
    Klem Annette

    SvarSlett
  2. Nyyydelig!! kjente jeg ble skikkelig rørt her nå.

    Ha en super kveld.

    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Nydelige!
    Blir gøy å se når hagestua deres blir ferdig.
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Så nydelige de er! Utrolig hva som kan skapes ut av enkle midler.. Ganske så sterkt, slike historier gjør inntrykk.. Og du kan ha en god følelse av at du hjalp henne. Ha en fin uke videre! Klem fra Gry

    SvarSlett