lørdag 23. oktober 2010

God helg!

Helg igjen..og i dag skal jeg virkelig nyte fridagen min "smiler". Skal ta min første tur ut til Ikea Sørlandet sammen med min søster..og vi gleder oss like mye begge to. Dagens trimtur blir til fyret her på øya..får bare håpe det ikke er blitt altfor glatt gjennom skogen her.Har vært og handlet inn diverse badekuler som virkelig skal nytes etter løpeturen min :-)
Har vært på Lucy Duck og handlet inn div.duft/badekuler

Vi er så heldige å blitt invitert ut i kveld...til å spise en skikkelig gammel sørlandsk rett som vi kaller

Makrell på gloen.

Dette er rett og slett makrell som har blitt saltet ned i lake. Denne stekes på glørne i peisen/ovnen.
Serveres sammen med; kokte poteter, kålrotstappe & flatbrød. Skikkelig husmannskost som smaker helt himmelsk :-)

Ønsker dere alle ei fin helg!


3 kommentarer:

  1. Hei Ingunn
    Tenker også på trimtur i naturen i dag!
    Her er det til fjells....og håper bare det ikke for mye snø oppover stien!
    Høres kjempegodt ut med den retten :o)
    Vi har invitert gjester på hummer, krabbe og reker i kveld....det er høstmat for oss. Min mann fisker hummer og krabbe selv og har fått mye i år...så da kan vi fråtse :o)

    ha en fin helg :o) Og kos deg i badekaret :o)

    SvarSlett
  2. Høres ut som en super dag dette!!!
    Kos deg masse!!
    Klem Annette

    SvarSlett
  3. Ah, DRØMMEDAG!! Håper dagen har blitt like bra som den høres ut, dette er jo max kombinasjon av ting å gjøre som vi elsker ;) Shopping, gåtur og spa.. Du har skjønt det! ;) Tenker du nyter kvelden også, hørtes veldig spennende ut den retten ;) Klem Gry

    SvarSlett