mandag 20. desember 2010

Julestemning

Det oser julestemning i heimen. I år er pyntingen preget av naturen...ispedd røffe detaljer & krystaller...en kombinasjon jeg liker veldig godt. Juletreet er pyntet i samme stil..til mors glede & tullemors forskrekkelse!

Eva med den flotte bloggen Huset på holmen har ei uformell utfordring om og fortelle om juletradisjonene våre. Har sittet og tenkt igjennom..og..det var jammen med ikke mange tradisjonene som kunne ramses opp her fra Døsset...selv julemiddagen varierer fra år til år..alt fra hvem av barna som er hjemme og feirer her..og om min kjære er hjemme eller på jobb. Men..vi kommer oss alltid gjennom topp 3 julemiddager i løpet av julen...Torsk..Pinnekjøtt & Kalkun..og da er alle fornøyd "smiler". Store familieselskaper har vi heller ikke tradisjon for her..men små hyggelige sammenkomster med de som står oss aller nærmest...da koser vi oss.

Ellers er det undertegnede som står for det meste av planlegging & rigging...noe jeg koser meg veldig med.

Ingunn


2 kommentarer:

  1. Hei, fant bloggen din via konkurransen til Home & Cottage. Gratulerer med vinnerbildet. Kjempefint og velfortjent seier. Og flott blogg du har. Legger deg til i blogglisten min så jeg finner tilbake :)
    Og Flekkerøya kjenner jeg godt til. Faren til venninnen min var derfra (og bor der nå). Så da var vi avogtil over på øya å plukket moreller da vi ar mindre. Satt i treet hele dagen.
    Ha en fin førjulsitd.

    SvarSlett
  2. Hei, Ingunn! Gratulerer med H&C utfordringen! Nydelig bilde både her og der!

    Ønsker deg fortsatt gode adventsdager!
    Klem fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett