lørdag 26. november 2011

Advent!

1. søndag i Advent, men den ordentlige gode julefølelsen har jeg ikke fått enda. Ser ut som vi må vente lenge på kuldegrader & ett hvitt kledelig teppe til jul her i sør. Men litt rigging har jeg nå fått unnagjort i dag allikevel. Skikkelig inspirert av Mrs Hardy har årets utgave av adventsstake tatt form! Adventsstaken er støpt av Hey`di mørtel i melkekartonger. På to av lysestakene støpte jeg nedi glassholdere. ( lysestaker som jeg kakket stetten av). De to andre satt jeg nedi lysmansjetter til lys. Lysestakene ble akkurat så røffe som jeg ønsketAnetteshus & Snikkerbuo utfordrer oss i å vise vår adventsstake, og her har dere årets utgave fra meg her i Døsset!

..røft til Advent her i år..

..i mangel av spisestuebord har vi tatt inn hagebordet..

..litt enkel dekor, og det ble litt høytid med en gang :-)..

Ønsker dere alle en riktig flott 1.søndag i advent i morgen!

Det er meldt 9 m høye bølger i Skagerak i morgen...så gjett hva jeg skal ut å se på? Syns det er utrolig fasinerende med en ordentlig storm...iallefall så lenge jeg slipper å ut i båten "smil"!

..

16 kommentarer:

  1. Så utrolig tøff den er!
    Digger denne betongen og støpte selv en del lysestaker før helgen.
    Vært en snartur i Oslo, så ikke fått "pakket de ut" enda.
    Kos deg med bølgene i morgen ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Så fiine! :)
    Digger betong-trenden!

    Klemmer fra Silje

    SvarSlett
  3. Skikkelig råstilige! Og bordet matchet jo perfekt:)
    Det er et fasinerende vær vi har ja...men hadde vært koselig med bittelitt snø:)
    Ha en fin kveld og en nydelig 1. søndag i advent!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Elsker adventsstaken din! Skikkelig rå! For ein nydelig blogg du har, her vil eg komme tilbake :)

    Bli gjerne med på vår utfordring også! :)
    Klem Helene

    SvarSlett
  5. så flott denne var :) bli gjerne med på vår utfordring," vis oss din adventsstake" :)
    Henriette

    SvarSlett
  6. Kjempetøffe lysestaker :)
    Jeg har og betong iår, men kjøpte dem ferdige ;)

    Her blåser det skielig nå og jeg koser meg inne og lytter til været. Herlig :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig hilsen hos meg.
    Den rosa fra forrige århundre tror jeg ble kjøpt på Sonja's. Husker den??

    Men du så stilig og røff din Advent stake var.
    Den likte jeg godt
    God advent til deg også

    SvarSlett
  8. Wow, så tøffe lysestaker! Herlig!
    Tror ikke jeg har sett bloggen din før, kom innom via Anettes Hus.
    God Advent!

    SvarSlett
  9. Hei Ingunn...
    Så tøft, og stilig ღ Flotte bilder
    her hos deg, veldig koselig å titte
    innom :) Ønsker deg en kjempeflott
    1. søndag i advent. Stor klem fra
    Mette

    SvarSlett
  10. Tøffe!!

    ha en fin søndag Ingunn :o)

    SvarSlett
  11. Kjempefin adventstake!!!
    Flink du er!!
    Har enda ikke prøvd meg på disse mørtelgreiene...
    God tur til deg!!!
    Klem heidi :)

    SvarSlett
  12. Tack snälla för din kommentar hos mig!
    Så rustikt och fint du gjort det!
    Är så kul med all inspiration man hittar i bloggvärlden!
    Ha en fin första adnent!
    Kram Camilla

    SvarSlett
  13. SÅ fin den der ble!
    Hadde planer om å lage en for hver jeg og, men sånn ble det nå ikke..
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  14. Sååå tøff adventsstake! Inspirerende!

    God adventstid! :)

    SvarSlett
  15. Kjempefine! Likte veldig godt kontrasten mellom betongen og glitteret!

    Lise

    SvarSlett